SKRUTT - SKIVORNA SOM BLEV 'ÖVER'

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Funeral for a friend

Av Peter Thorsson - 15 november 2011 18:00

  Tio kronor på Ginza tycker jag är ett mer än överkomligt pris och någon/några gånger per år släpper Ginza en massa tiokronors skivor och då brukar jag hålla mig framme. Funeral for a friend passar ju bra som namn nu när min pappa ska begravas på fredag för han var väl en vän också. FFAF har ett sound som säkert kommer att passa många för deras sound är väl ganska snällt men ändå har det ett driv som kommer att passa många. Jag gillar det väldigt mycket och många tycker säkert att det är ett töntigt och mesigt sound men jag är verkligen inte böjd att hålla med dem för jag tycker om när man ibland låter lite snällt för att sedan låta tuffare. Då menar jag inte att de låter som In Flames eller något sådant utan att de bara låter trevligt hela tiden. Mycket melodier, men ändå aggressivt på ett kontrollerat sätt men jag tycker nog att ni skall bilda er en egen uppfattning om detta så investera om ni får chansen.

Emo · Indie · Punk
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter Thorsson - 28 september 2018 11:14


  Jag var helt säker på att det var en tjej som sjöng i Jaguar Love men det verkar vara en kille om man ser på bilder etc. Skit samma egentligen för nu går vi till musiken på denna skiva som också köptes för tre danska kronor i Århus och det är vä...

Av Peter Thorsson - 28 september 2018 07:11


  Den här skivan köpte jag i Århus på semestern i somras för 3 danska kronor och jag kunde inte undanhålla er denna skiva. För det är riktigt snygg popmusik med både new wave influenser och mycket Betales-harmonier.  De gör en grym version på Here...

Av Peter Thorsson - 21 september 2018 13:36


  Den här skivan köpte jag på vinst och förlust för en guldpeng(i och för sig betalade jag med kort) på Mynthandeln på Friggagatan av den alltid så trevlige ägaren. Jag gillade skivan och blev intresserad av den och av killarna på omslaget. Jag gj...

Av Peter Thorsson - 14 september 2018 13:39


  Saron levererade när jag var där sist och Strip Music är en av de skivorna som kom med därifrån. De spelar någon slags ganska snäll indie med synthinslag eller om det är tvärtom...skitsamma Snygga melodier och en skiva som passar till vila, re...

Av Peter Thorsson - 14 september 2018 12:39


  3 kronors musik fortsätter och denna hardcore/emogrupp har jag aldrig höärt innan och kommer troligen inte att hitta något mer med heller. 6 låtar och skivan kom ut 2006 och är en kaskad av både emo och hardcore. Ni vet en sådan typ av musik där...

Presentation

Här kommer skivor presenteras som inte får plats på min hemsida www.surf.to/skrutt för här kommer det att handla om skivor som jag köpt och inte fått skickat till mig och framförallt skivor som jag tycker måste uppmärksammas och som jag köpt billigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Omröstning

Är det här ett bra sätt att få ut okänd musik?
 Ja verkligen, fortsätt med det här!
 Ja men skriv ännu mer om andra skivor också
 Ja, men kanske lite mer fakta om artisten/gruppen
 Nej, jag skiter totalt i detta!
 Nej, ett patetiskt försök att framstå som kunnig i musik!

Skriv i Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

RSS


Skapa flashcards