SKRUTT - SKIVORNA SOM BLEV 'ÖVER'

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Peter Thorsson - 25 oktober 2011 19:30

  Jag gillar när skivor kostar en tia och det gjorde denna skiva på Ginza när de gjorde en utrensning för någon månad sedan. Jag har nog aldrig hört gruppen innan men det är en trevlig upplevelse att lyssna till deras musik som är ganska svår att beskriva egentligen. Det är en ganska tuff musik de spelar och det finns inslag av Nu-metal tycker jag men på samma gång så blandar de in rockmelodier i det hela och indie ligger inte så långt ifrån detta heller. Men om man skulle tänka såhär istället ...vilket stort band skulle de tänkas vara förband till....In Flames?, Coldplay?, R.E.M?, Slipknot?....ja ni förstår jag tror jag passar på den frågan för det är nästan omöjligt att säga var de skulle passa in bäst. Det som jag gillar med den här skivan i alla fall är att de byter tempo i låtarna och framförallt att det är en bra sångare som framför riktigt bra melodier i en ganska tuff musik. Finns många sätt att säga det men jag nöjer mig med att säga att ni inte kommer att bli besvikna......

Indie · Metal · Rock

Presentation

Här kommer skivor presenteras som inte får plats på min hemsida www.surf.to/skrutt för här kommer det att handla om skivor som jag köpt och inte fått skickat till mig och framförallt skivor som jag tycker måste uppmärksammas och som jag köpt billigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Omröstning

Är det här ett bra sätt att få ut okänd musik?
 Ja verkligen, fortsätt med det här!
 Ja men skriv ännu mer om andra skivor också
 Ja, men kanske lite mer fakta om artisten/gruppen
 Nej, jag skiter totalt i detta!
 Nej, ett patetiskt försök att framstå som kunnig i musik!

Skriv i Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards