SKRUTT - SKIVORNA SOM BLEV 'ÖVER'

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Peter Thorsson - 20 oktober 2011 22:45

  Den här gruppen har tagit sitt namn efter sångerskans efternamn Jarra. Jag köpte skivan på Ginza och jag tyckte de såg lite roliga ut och därför köpte jag skivan. Hade aldrig hört talas om gruppen innan och kanske inte kommer att lyssna varje dag på den. Men skivan påminner mig lite om Girlschool och kanske då när de försöker att spela lite tuffare än de brukar. En del tunga låtar som Pain är väl de som fastnar mest hos mig för jag gillar verkligen deras tunga sound och Kathie sjunger riktigt bra oftast och Jarra är kanske det mest nyskapande som kommit men det är i alla fall helt okej metal.

Av Peter Thorsson - 20 oktober 2011 21:30

  Jag kommer inte riktigt ihåg var Tyla var/är med men har lite för mig att det var Dogs Dámour men rätta mig om jag har fel. I alla fall är detta en soloskiva som jag tycker är riktigt trevlig faktiskt. Det finns referenser som gör att jag många gånger tänker på en artist som TV Smith eller något liknande. Om ni då har läst mina recensioner innan så förstår ni ganska fort att det är något jag gillar eftersom jag verkligen gillar TV Smith. Lite Psychedlic Furs också i en del av låtarna så Tyla har verkligen fått till en sorts musik som berör för det gör ju både TV och Psychedelic och mycket beror där på rösterna och Tyla har en röst som man inte glömmer i första taget och som är så mycket rock n roll....Tio kronor kostade mig den här skivan på CD-centralen och den skulle helt klart vara värd fullpris även om han nästan går över till Smokietakter i någon låt men det övervinns ganska snabbt av resterande låtar.

Punk · Rock
Av Peter Thorsson - 20 oktober 2011 20:45

  Japanska punkband är vi kanske inte så bortskämda med i Sverige men det finns säkert en hel del. Här är ett band som jag köpte för en tjuga på Dirty Records och det är en kul uppelevsle. För en del av låtarna är riktigt bra men en del av låtarna som Slide Down till exempel är en galen sörja av en massa ljud, galna trummor och en än mer galen sångare. Men oftast är det tjejsjungen punkrock av hög kvalitet och en grupp som Shonen Knife ligger inte så långt borta. Det är så kul att höra punkrock från olika länder tycker jag och det är framförallt kul att dela med sig av att det finns så många olika länder som spelar punkrock idag. En snårig djungel men det är värt många gånger att ta sig igenom den.

Presentation

Här kommer skivor presenteras som inte får plats på min hemsida www.surf.to/skrutt för här kommer det att handla om skivor som jag köpt och inte fått skickat till mig och framförallt skivor som jag tycker måste uppmärksammas och som jag köpt billigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Omröstning

Är det här ett bra sätt att få ut okänd musik?
 Ja verkligen, fortsätt med det här!
 Ja men skriv ännu mer om andra skivor också
 Ja, men kanske lite mer fakta om artisten/gruppen
 Nej, jag skiter totalt i detta!
 Nej, ett patetiskt försök att framstå som kunnig i musik!

Skriv i Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

RSS


Skapa flashcards