SKRUTT - SKIVORNA SOM BLEV 'ÖVER'

Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Peter Thorsson - 13 oktober 2011 18:00

  Polsk musik är kanske inte så vanlig i Sverige men borde vara det egentligen. Vi har ju rätt många bra polska punkband som härjar och i Polen finns även dessa polska metalbolag Metal Mind Records. Denna skiva kom ut 2003 och jag köpte den för en ynka krona på Mynt och Musik på Friggagatan och denna grupp är riktigt intressant. De spelar någon slags gothmetal i samma anda som Nightwish, Him och ni vet den typen av musik. Kanske lite hårdare ibland men Anna som sjunger för musiken att låta som sammet i mina öron faktiskt. På den här skivan får vi tre extralåtar på polska och extralåtar är ju aldrig fel och räknar man ut vad låtarna kostar så är det mindre än tio öre styck och det kan man ju inte vara mindre nöjd med. En skön inledning på morgonen blev det även om jag skrev detta på eftermiddagen....vackert men på samma gång tufft....

Goth · Metal
Av Peter Thorsson - 13 oktober 2011 17:30

  Denna belgiska grupp har jag investerat i två skivor med för två kronor sammanlagt eller kanske till och med lite mindre för den ena skivan köptes i ett paket med 20 skivor för 30 kronor. Men denna köptes i alla fall på Mynt och Musik på Friggagatan. Många fynd har jag gjort där. Perfekt kvalité på skivan är det och denna skivan kom ut 1995. Hur låter då den här gruppen? Jo någonstans mellan Primitives och Cranberries härjar den här gruppen med sin musik och jag tycker nog att de 14 låtarna håller hög klass de flesta av dem och faktiskt så håller de ännu tycker jag också. Det är en behaglig skiva att lyssna till på morgonen eller varför inte som nu på väg hem från jobbet när man vill koppla av lite grand. Kolla in skivan med en gång om du får chansen för jag tycker nog att det är värt mer än en krona att få lyssna på denna.

Indie · Pop · Rock

Presentation

Här kommer skivor presenteras som inte får plats på min hemsida www.surf.to/skrutt för här kommer det att handla om skivor som jag köpt och inte fått skickat till mig och framförallt skivor som jag tycker måste uppmärksammas och som jag köpt billigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Omröstning

Är det här ett bra sätt att få ut okänd musik?
 Ja verkligen, fortsätt med det här!
 Ja men skriv ännu mer om andra skivor också
 Ja, men kanske lite mer fakta om artisten/gruppen
 Nej, jag skiter totalt i detta!
 Nej, ett patetiskt försök att framstå som kunnig i musik!

Skriv i Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

RSS


Skapa flashcards