SKRUTT - SKIVORNA SOM BLEV 'ÖVER'

Alla inlägg den 25 september 2011

Av Peter Thorsson - 25 september 2011 12:00

  Ni ser på kategorierna att jag hade lite svårt att bestämma mig för vilken kategori just denna grupp skulle ligga i. men det är väl skitsamma för denna femkronorsskiva(Saronkyrkan) som ligger på det kristna bolaget Tooth & Nail är en trevlig uppenbarelse. Det känns faktiskt som det är alla musikstilarna på en gång och en låt som är min favorit är "El gato" som är en driven låt i punktempo med lite halvdesperat sång och det gillar jag. Finns även inslag av Pixies ibland när gruppen kör sina låtar..."Time Alone" är en riktigt lugn låt men även där lyser de riktigt bra influenserna igenom och jag tycker helt klart att gruppen har ett intressant sound. Det känns inte som alla andra grupper precis men detta utan att på något sätt vara annorlunda. Kolla in dem om ni får chansen för ni kommer garanterat att bli impade plus intresserade....

Hardcore · Indie · Punk · Rock

Presentation

Här kommer skivor presenteras som inte får plats på min hemsida www.surf.to/skrutt för här kommer det att handla om skivor som jag köpt och inte fått skickat till mig och framförallt skivor som jag tycker måste uppmärksammas och som jag köpt billigt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Länkar

Omröstning

Är det här ett bra sätt att få ut okänd musik?
 Ja verkligen, fortsätt med det här!
 Ja men skriv ännu mer om andra skivor också
 Ja, men kanske lite mer fakta om artisten/gruppen
 Nej, jag skiter totalt i detta!
 Nej, ett patetiskt försök att framstå som kunnig i musik!

Skriv i Gästboken!

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards